Pokoje biurowe

Przy wyborze wykładzin stosowanych w pokojach biurowych, szczególną uwagę należy zwrócić na właściwości pochłaniania dźwięku i izolowania hałasu. Pozornie błaha cecha, może w znacznym stopniu wpłynąć na jakość i komfort pracy.
Nawet w niewielkim biurze generowanych jest wiele niepożądanych dźwięków - wentylacja, sprzęt IT, drukarki, telefony, a przede wszystkim hałas tworzony przez samych pracowników - kroki i rozmowy, które kumulują się i wpływają na samopoczucie osób przebywających w biurze. Na etapie projektowania wnętrza istnieje wiele możliwości na obniżenie uciążliwych dźwięków poprzez umiejętne zastosowanie wykładzin dywanowych.
Poziom hałasu w miejscu pracy określają w Polsce liczne akty prawne, m.in.:
- rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z 5 sierpnia 2005 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy,
- rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 29 listopada 2002 r. w sprawie dopuszczalnych natężeń czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy,
- polskie normy PN-N-01307 oraz PN-97/B-02151/02.
Według zaleceń w miejscu przeznaczonym do trudnej i złożonej pracy przy komputerze, poziom dźwięku powinien mieścić się w przedziale 35-55 dB.
Podczas projektowania biura, warto wybrać wykładzinę pochłaniającą dźwięki i izolującą od hałasu uderzeniowego. W szerokiej ofercie wykładzin dywanowych, dostępne są specjalne produkty o właściwościach akustycznych, jednak sama w sobie wykładzina dywanowa, także w znacznym stopniu redukuje hałas.
Do pokojów biurowych polecane są wykładziny dywanowe w rolce i płytki dywanowe, które można stosować na podłogach technicznych.
Polecane wykładziny do pokoi biurowych:
lub zobacz wszystkie wykładziny TUTAJ